Ръководство за закупуване на първи мотопед или скутер.
Когато решите да си купите първият мотопед или скутер трябва да помислите за няколко неща: За какво ще използвате мотопеда? – за да карате до училище, работа или село… Колко често смятате да го използвате? – всеки ден, един път седмично или… Колко сте готови да платите? – 1 300лв. или 13 000лв.
Първото най-важно нещо е да изкарате книжка за скутера или мотопеда – категория М. макар, че се твърди, че някои модели скутер под 49сс може да се карат и без книжка, ние не ви го препоръчваме. Все пак на курсовете за мотор, ще придобиете някакви умения, макар и минимални. Както се казва, с един курс, шофьор не се става, но без него – съвсем.Ние предлагаме тестов безплатен опознавателен и реален курс А/А1 само за 525лв ,но има много други фирми, трябва да си направите проучване. Просто проучете школите във вашият регион. След като изкарате книжка, ако имате възможност потърсете сервиз за скутери или някой опитен колега моторист и ги помолете да ви обяснят основните правила за поддържане и грижа за вашия нов мотопед. Това ще е мъдро решение, което държи, вашият скутер далеч от проблемите, за по-дълго време.
На второ място – запознайте се с ПРАВИЛАТА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА (затова също е полезен шофьорския курс) и по специално с правилата и задълженията на мотопедистите. Огледайте района, в който смятате да карате вашият мотопед – дали е подходящ, в какво състояние са пътищата и колко е натоварен трафика. Както знаете в България до 50сс не могат да минават по магистрали. В повечето страни от Европейския съюз, за мотор се смята возило над 50сс, за разлика от Канзас, където всичко до 130сс се води мотопед. В България, карането на мотопед/скутер е разрешено навсякъде (освен споменатите вече магистрали), но има страни, като Грузия, в които не може да карате мотопед навсякъде. Има страни, в които има минимална скорост за движение, която в някои случаи е по-висока от тази на вашият мотопед.
У нас няма ограничение за минимална скорост (има препоръчително спазване на дистанция, ако се движите по-бавно, каране в колона и т.н.). Но има нещо по-лошо – Идиоти шофьори на пътя. Ако решите да спазвате знаците, маркировката, ограниченията и Закона за движение по пътищата , често ще се сблъсквате и с точно тези така наречени “добри шофьори“. Подгответе се обаче, въпросните да ви свиркат, да ви изпреварват от ляво и от дясно на една боя разстояние и ако недай си Боже ви блъснат – да слязат от колата и да започнат да се разправят, че сте виновни. И понеже има неписано правило, че мотористите винаги са виновни, много е вероятно полицаите, да глобят вас, нищо че сте карали по правилата.
Ако вече имате категория М и познавате правилата за движение по пътищата, време е да решите какъв мотопед/скутер искате да имате.
Нов или употребяван?
$1- Ако разбирате повече от ремонт на мотопеди, още не се чувствате уверени в себе си или нямате достатъчно средства в момента – може да се насочите към употребявани мотопеди.
$1- Ако не разбирате от ремонт на мотопеди, имате достатъчно средства, искате да сте единствения човек карал вашия скутер, искате да сте сигурно в мотопедът, който ще карате – вземете си нов. Още повече, че можете да го вземете и на изплащане – плащате 1/6 или 1/12 от скутера, а го взимате и карате веднага.
Стигнахме до марките и модели скутери. Тук оставаме на вас да си проучите пазара и предлагането на скутери и мотопеди в България. Много от марките имат форуми. Попитайте вашите приятели мотористи. Попитайте в близкия сервиз за скутери. Не питайте само за предимствата, питайте и за недостатъците.
Бъдете сигурни, че когато видите вашият скутер, ще го познаете веднага – любов от пръв поглед J
Ние от фирма SCOOT може да ви предложим, качествени китайки мотопеди и скутери. Освен това ще получите гаранционно и извънгаранционно обслужване. Не на последно място, ще станете част от една приятелска и забавна общност.
Успех-в-избора.