Lifan започва като магазин за ремонт на мотоциклети в Чунцин през 1992 г. от бившия политически дисидент Yin Mingshan и 9 служители. Компанията бързо се разраства. През 2001 г., Lifan е първата китайска марка мотоциклет, за продвани в Япония. През 2003 г. те започнаха производство
на автобуси ,а през 2005 г. те започнаха да се съсредоточи върху производството на коли. Те са се превърнали в 3 -ти по големина производител на мотоциклети в Китай за 2012 г., производството на малко над 1.4 милиона единици през 2012 г.
В световен мащаб, Lifan е една от най-видимите марки. Те разширяват производствените си операции в страни като Тайланд, Турция и Виетнам .
Както Lifan има силно присъствие на пазарите в развиващите се страни, те имат своите забележителности, определени за влизане на пазарите на развитите страни.
През 2011 г., Lifan започна стратегическо партньорство с MV Augusta, което ще позволи на Lifan да произвежда голям работен обем мотоциклетни двигатели.
Управлението на Lifan признава, че първата им набег в пазара в Северна Америка е бил неуспешен . Производителят планира да се включат отново в "стратегически важеният" на американски пазар през 2014 г. с он-роуд съвместими мотоциклети, споменава, за придобиване или сливане с американската компания.
Те също така спонсорират футболен отбор "Chongqing Lifan".
LONCIN е основана през 1993 г. в Chongqin . LONCIN е OEM (производител на оргинални части) за някои от двигателите на BMW (двигателят за G650GS например).
LONCIN е вторият по големина производител на мотоциклети в Китай за 2012 г., което прави над 1,5 милиона единици. Производителят е най-големият износител, 45% от продукцията си, включително повече от 35 000 BMW двигатели.
Произвежда мотоциклетът LONCIN CR9 (известен също като LX650), използва двигателя лицензиран G650GS, представен на ЕCIMA изложба през октомври 2012 година.
Zuo Zongshen , веднъж "обикновен гражданин"от един много скромен произход , е добре познато име с Чунцин на местните жители . Подобно на Yin Mingshan от Lifan, Zuo започва със Zongshen като сервиз за ремонт на мотоциклети през 1992 . Двадесет години по-късно, Zongshen Group произвежда над 1 млн мотоциклета ,а през 2012 г. и Експортира в над 70 страни . Zuo Zongshen сега е един от най-богатите хора в Китай.
The Zongshen групата вече е създала заводи в развиващите се страни като Тайланд и Бразилия, и се обмисля закупуването на разработен мотоциклетен производител в САЩ, за да се получат по-стратегически позиции пред други китайски производители и да получат предимството на първия ход.
Подобно на други големи мотоциклетни производители, Zongshen планира да направи производството на по-висока стойност, по-голяма денивелация мотоциклети ,като по-изявен акцент в своята бизнес стратегия. Той в момента е в стратегическо партньорства с Piaggio (от 2004 г.) и Harley Davidson . Налице е също така и се говори, че Zongshen ще влезе в авиационната индустрия като производител на частни за самолети.
Един нов модел за Zongshen е 250cc RX3 Tourer, който взема елементи от дизайна от BMW 650GS и Suzuki V-Стром.
Jialing е производител от старата школа, основан в Чунцин и собственост на държавното тялото правителството на Китай . Основан през 1875 г., Jialing започва като производител на военна техника. Това се промени през 1975 г. и през 2012 г., Jialing произвежда почти 1 милион мотоциклети и изнася своите продукти в над 90 страни.
Jialing работи с Honda от 1981 г. първият им китайски международен партньор, за мотоциклети. Техният 50/50 джойнт-венчър наскоро бе затвърден със съвместното изграждане нов завод в Чунцин за (USD $ 35 милиона), като ще добави допълнителен производствен капацитет от 900 000 единици годишно. Те имат желание да се разглеждат като отговорни към околната среда, първата „Зелена фабрика" ползваща :слънчева енергия, рециклиране на водата, намалени емисии), което е докосване в бъдещето .
Jialing изпреварва тенденцията за производството на голям работен обем мотоциклети. Гамата JH600 мотоциклети започна масово производство през 2007 г. и са вече са получили обратната връзка на пазара.
Jinan Qingqi Motorycle Co. Ltd първоначално стартира в град Шандонг на Ji'nan през 1956 г. и е държавна собственост на Китай Южна Industries Group Corporation и произвежда над 300 000 мотоциклети през 2012.
През 1985 Qingqi е първата компания в Китай за производство на скутери със партньорството на Suzuki. В Китай, името "Qingqi" е синоним на думата "Scooter", подобно на "Веспа" в западните страни.
Qingqi е основен производител за няколко международни компании, включително Suzuki, Mercury Marine и Peugеot (от 2006 г.).
Над 50% от мотоциклети в света се произвеждат в Китай, и ако не можете да видите китайски мотоциклети във вашия квартал, все още, скоро това ще бъде факт.
Точно сега, китайското мотоциклет индустрия често може да изглежда като дивия запад на производството на мотоциклети в света. Копия, ментета нискокачествени продукти? Коя марка е най-добра?
За съжаление, по-голямата си част, китайски мотоциклетни производители не са много добри в свързване с техните клиенти. Каналите за комуникация са трудни, особено ако живеете извън Китай, което може да направи решението за купуване още по трудно.
Когато си купих първия китайски мотоциклет, имах същата тревогата и безпокойството. Просто не е на разположение достатъчно информация за да се вземе решение.
Марка ,качество и репутация са две от най-важните съображения който купувач трябва да вземат предвид при закупуване на мотоциклет. Надяваме се изборът на китайски мотоциклет да сте получите указание за това кой китайските марки са по-надеждни, отколкото други.
BALKAN m1 250cc ретро