Един от най-популярната в света мотоциклет - не спортни мотори, крузери или ендуро и непретенциозен мотоциклет Honda Super Cub. За половин век в Япония и други страни са направили повече от 60 милиона (!) от тези машини.
Място и време: лятото на 1954 г. парижкото летище "Орли" Нисък мъж с ориенталски черти на лицето гневно пренася тежка чанта и тежките палта, с големи джобове и някои парче желязо в тях. Превес! Обяснявайки ,че искал да вземе със себе си малко по-вече. части и техническа литература. Това е г-н Соичиро Хонда, президентът на напълно неизвестната по онова време фирма за мотоциклети Хонда.
След всичко това Соичиро се появи на европейския пазар с превозно средство, което съчетава ефективността и простотата на мотопед, динамиката на 50-кубичен мотоциклет и сигурност скутер. Това е трябвало да бъде нов автомобил, който ще замени на пройзвежданите мотори до момента ! Аз трябва да кажа, че въпреки че в средата на 50-те години производството на Honda по програма включва дузина превозни средства до 350 куб. Dream SB, донесе в Япония огромни приходи от мотоциклети.
Всъщност, историята започва със загриженост, че през 1947 г., Honda-сан купи двигатели от бензинови генератори от армията. След като създаде малък навес, нае дузина работници за монтаж на тези "двигатели " на велосипеди. Това отвори пътя на Fireblade ... С течение на времето, производството на двигатели се овладя - под името «Cub» (който няма нищо общо с "куб", на английски думата означава "бебе".
Разработването на нова машина отне три години. И накрая, на 1 август 1958 г. започват да го продават. И "Хонда" роди не слаби и болнави "бебета", а здрави и дълголетни . Всички помещения са оптимизирани за масово производство: рамката главно от ковано желязо обратна амортисьорна вилка, заключени с три-степенна скоростна кутия, на четиритактов . Във двигателят всичко е толкова опростено, коляновия вал се намира в непосредствена близост до разпределителния вал, запалването - от магнет (магнитна бобина с допълнителена " намотка за светлината").
Всичко това зад найменованието Super Cub. Японски инженери тунинговат свръх двигателя до 9500 об / мин като достига 5.5 к.с. Така теглото на машината от 65 кг, се ускорява до скорост от 70 km/h - "пет лева" за 100 км не е зле.
Съединителят от Автоматичен центробежен преминава към изпитаният - патент Чехия Jawa), по този начин се улеснява управлението. И веднага отиваме в производствената версия с батерия запалителна система и електрически старт - в момента само "лукс"!
Още през 1959 г., се започва да се изнася продукта, не просто навсякъде, но и в САЩ, най-глезеният и развиващ се световен пазар.
Очаквайте продължение през 2017 със Евро 4
crypton, astera, keeway, kee, blade, zongshen, daytona, modena, adress