Мототуристите са най-взискателни към ергономиката. Дългите часове, които те прекарват в седлото, ги принуждават да обръщат внимание и на най-малките неудобства. Спорт-байкерите, като правило, съвсем не мислят за това, а това е грешно, ергономиката оказва огромно влияние на управляемостта на мотоциклета.
Ергономиката – това е наука, която изучава взаимодействието между машините и хората. Внашият случай, тя изучава тези части на мотоциклета, които взаимодействат с водача Ще ги наричаме органи за управление. Когато те са правилно разположени и имат подходящ размер, вашето въздействие на тях е максимално ефективно, и вие се съсредотачават на "какво правя", а не на "как го правя". Независимо от вашият опит , най-голяма ефективност постигаете, когато ви е удобно. За първи път се заинтересувах от ергономия на клубните гонки на Willow Springs. Тогава се състезавах на 125-ца. Даже след кратки сесий някои мускули ме боляха силно. Мисля, че момчетата които са проектирали този мотоциклет, въобще не са се замисляли за мотоциклетиста. Стъпенките бяха разположени твърде високо и близко към предното колело, седлото, напротив, спуснато твърде ниско, а обтекателя толкова малък, че зад него не може да се скриеш.