Ние Вярваме, че нашите отношения не свършват, когато завършите курсът за А категория и продължите своя мотоживот. В действителност това е само началото. Предлагаме ви да започнете вашият мото живот сега- Курсове за мотор Категория А, А1, А2, Шофьорски курс категория А+
Занимавам се с мотоспорт от 14 г. и през цялото време нито за секунда не съм се съмнявал в положителното влияние на добрата физическа форма за резултата. Много мотоциклетисти, даже тези които участват в състезания на клубно ниво, не отделят необходимото време за своята физическа форма. Ако сте във форма, то може да карате далече, по-далече, ефективно да се справяте с пътните ситуации и получавате повече удоволствие. Нима това не си струва няколкото грама пот?
Съвременните състезания, както пистовите така и кросовите, изискват от спортистите сила и издражливост. Именно поради това, мотоциклетистите не отстъпват на другите спортисти по физ.подготовка. Състезанието, това е каране, на по-високо ниво, поради това физическатаподготовка е нужна на всички мотоциклетисти, даже на тези, които никога не карат на писта. Признати експерти в областта на фитнес за мотоциклетисти, са бившият шампион по мотокрос Хари Семикс, Езра Луск, Джеръми МакГраф, Кевин Уиндъм, Джон Доуд и Стеф Ронкад. Хари ми оказа неоценима помощ при подготовката на тази глава
Най-простият начин да оцените нивото на мотоциклетиста е да погледаме, как той превключва предавките.Да превключваме ни се налага често, а неакуратната смяна на предавките прави ездата некомфортна. Опитните водачи вече са напипали правилният метод, но даже те превключват твърде бавно. Бързото превключване е важно, защото в момента, когато нито една предавка не е включена, мотоциклиста е особенно уязвим.Ако, потрябва рязко ускорение (някой влиза в вашата лента, като не ви забелязва), то бързото изпълнение на маневрата не се получава.
Какво е това сила на волята? Това което ни заставя да действаме, независимо от страха. Ето ви пример. Аз цял живот съм се учил да пея и обичам да пея. Но всеки път преди да изляза на сцена аз изпитвам силен страх. Веднъж помолих разрешение да изпея преди състезание държавният химн пред 24 000 зрители. Аз прекрасно знаех текста и мелодията и многократно съм го изпълнявал пред по-малка аудитория. Но ръцете ми трпериха така силно, че аз с труд удържах микрофона. Тогава просто затворих очи, дълбоко въздъхнах и излязох на сцената. И ми помогна не моята изпълнителска практика, а силата на волята. Просто много години разглеждах страха, като сигнал за начало на действито. Щом нивото на адреналин се повиши, се заставих да изляза на сцената . Ако не бях тренирал,нямаше да мога изпълня химна пред състезанието. Поради това смятам, че ползата от тренировките e безценна.
Мототуристите са най-взискателни към ергономиката. Дългите часове, които те прекарват в седлото, ги принуждават да обръщат внимание и на най-малките неудобства. Спорт-байкерите, като правило, съвсем не мислят за това, а това е грешно, ергономиката оказва огромно влияние на управляемостта на мотоциклета.
Стъпки към правилният завой без Шон Пен
Стъпка 1: Сменете положението на върховете на обувката
Не е важно, какъв тип мотоциклет карате, има ли той стъпенки или е с площадки за краката, клиренса става критичен при нарастването на скоростта. Ако закачите обувката в земята в завой, ударът може да бъде толкова силен, че вие да паднете, Затова преди завой поставете на стъпенките носовете на вашите обувки (може само на вътрешният крак).